Bolaget

Hillestrand Consulting AB startades 2008 och har sitt säte i Söderköping. Hillestrand Consulting AB är ett konsultbolag som tillhandahåller utbildningar och konsulttjänster inom försäljning och marknadsföring. Kunderna kommer från olika branscher och bolaget är specialiserat på modern försäljning med ett utifrån och in perspektiv.

Grundaren

Jag som startade och driver Hillestrand Consulting AB heter Mattias Hillestrand och har en lång karriär inom elitidrotten i bagaget med Europacupspel, J-landskamper och SM-guld som främsta meriter inom volleyboll. Jag har en mångårig erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom Life Science sektorn och har arbetat på flera företag i branschen sedan 1999.

Efter att ha genomgått ett antal kvalificerade säljutbildningar genom åren, så insåg jag att det ofta saknades något i dem. Nämligen riktigt slagkraftiga och anpassade avslut. Därför utvecklade jag en egen utbildning med över 150 st olika avslutstekniker som anpassades efter kundens produkter, verksamhet och tjänster. Detta renderade i en bok “Avslutsbibeln” som kom ut 2015. År 2013 gavs också boken “Hur du säljer till moderna kunder” ut på Vulcan förlag.

Tjänster

En förfrågan som växt fram sista tiden, är att få stöd i försäljningen hos både entrepenörer, försäljningschefer och säljare ute på företag. Det har lett till att jag nu säljtränar företag inom flera olika branscher. Korta insatser eller längre samarbeten efter de behov som finns. Utöver detta arbetar jag sedan en tid också med affärsutveckling för att hitta nya produkter, tjänster och göra fler affärer åt mina kunder, samt utför uppdrag som säljobservatör i säljsituationer.

Mission

Mitt tänk har alltid varit på modern försäljning med kundens verklighet i fokus. Idéer om att tänka i ett utifrån och in perspektiv inom försäljning, kan tyckas vara en självklarhet, men i de flesta fall handlar det om att hur Jag eller Vi gör, tänker, erbjuder, jobbar med. Alltså inte om kundens verklighet. Därför är mitt mission att hjälpa säljorganisationer och chefer att tänka utifrån och in. Hur tänker kunderna? Vad vill de ha? Vad brottas de med? Vad är deras fokus?

Förhoppningen är att du på den här sidan kan få lite nya idéer om vad modern försäljning innebär och  att nya tankar om hur vi ska vara mot varandra, för att uppfattas på ett positivt sätt skapas.

Vore kul att träffas och prata om just dina utmaningar i ditt arbete!

/Mattias